Haber

13 bin sürücüye ‘Deprem ve Sel Afetleri Sonrası Acil Durum’ eğitimi verildi

Her gün yaklaşık 300 bin kişiye ulaşım hizmeti veren Altur Turizm, 2017 yılında kurduğu ‘Altur Akademi’ ile şoförlerine çeşitli eğitimler vermeye devam ediyor. ‘Deprem ve Sel Afetleri Sonrası Acil Durum’ eğitimi vermeye başladıklarını belirten Özellikle Türkiye’de meydana gelen deprem ve sel felaketlerinden sonra sürücülerine düzenli olarak verdikleri 100 bin TL’yi daha sık hale getiren Altur Akademi Müdürü Ahmet Taştekne, “Kendilerinin ve yolcularının can güvenliğini korumak için 13 kişiye bu eğitimi verdik. Bin sürücüye eğitim veriyoruz.Teorik eğitimin ardından yaptığımız tatbikatlarla sürücülerimizin bilgilerini canlı tutmaya çalışıyoruz.”

1976 yılında kurulan ve 2023 yılının prestijiyle Türkiye genelinde her gün yaklaşık 300.000 kişiyi taşıyan Altur Turizm, sürücülerine düzenli olarak İş Sağlığı ve Güvenliği, İlkyardım, Yangınla Çaba, Bağlantı eğitimleri vermektedir. 2017 yılında şirket bünyesinde kurulan ve TOSFED (Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu) onaylı Altur Akademi tarafından verilen ‘Güvenli Sürüş, Yorgunlukla Mücadele, Gece Sürüşü’ eğitimleri ile sürücülerin farkındalığının artırılması hedefleniyor. Kahramanmaraş’ta meydana gelen büyük deprem ve Şanlıurfa’da meydana gelen sel felaketi sonrası Türkiye özelinde verdikleri eğitimleri Türkiye genelinde artırdıklarını belirten Altur Akademi Müdürü Ahmet Taştekne, “Deprem ve sel felaketleri sonrası acil durum eğitimlerimizi artırdık. Düzenli güvenli sürüşlerimiz arasında. eğitimler, deprem ve sel “Afet sonrası acil durum eğitimleri de veriyoruz. Haftanın 5 günü düzenli olarak 100 farklı sürücümüz bu eğitimi alıyor” dedi.

“BİR AFET ARACINA KALINDIYSANIZ SOĞUKLUĞUNUZU TUTUN”

Afet anında yapılması gerekenleri anlatan Ahmet Taştekne, öncelikle sükunetin sağlanması gerektiğini söyledi. Afetlerden nasıl korunacağını anlatan Taştekne, deprem, sel gibi afetlerde araca kapılma ihtimaline karşı yapılması gerekenleri şöyle anlattı:

“Afetlerde çevresel riskleri erken ve doğru tespit etmek, alınacak tedbirlere soğukkanlılıkla karar vermek ve uygulamak çok önemlidir. Panik ve aceleyle alınacak kararlar bizi hataya sürükleyebilir. Panik halinde alınan tedbirler canımızı yakabilir. Alınan karar doğru olsa bile antrenmanda hatalara yol açıyor, soğukkanlı olmaya çalışmalıyız.”

“DEPREM BÜYÜK OLMAZSA SÜRÜCÜ HİSSEDMEYEBİLİR”

Depremin büyüklüğü büyük değilse sürücünün durumu fark etmeyebileceğini ve aracının bir tümsek veya çukurdan geçtiğini düşünebileceğini belirten Taştekne, “Bu durumda sürücünün bir deprem olduğunu fark ettiğini görüyoruz. Çevredeki insanların, ağaçların, tabelaların ve direklerin hareketlerinden sarsılıyor” Sarsıntıyı hissedebiliyor ve çevredeki nesnelerin veya binaların hasar görmesi ve yıkılması nedeniyle bir şok yaşadığını anlıyor. Bu durumda sürücünün kendini tutması çok değerlidir. Sakin kalabilirsek gerçek bir karar verme ve bu kararı gerçeğe uygun olarak uygulama şansımız daha yüksek olur” dedi.

“ARACINIZI GÜVENİLİR BİR YERE PARK EDİN”

Taştekne, araç kullanırken deprem olması durumunda ne yapılması gerektiğini belirterek, “Etrafınıza dikkat edin ve aracınızı köprü, tünel, alt geçit, yüksek tansiyon ve elektrik bordürleri, devrilebilecek ağaçlar gibi tehlikelerin olduğu yerlerden mümkün olduğunca uzağa park edin. Şehir içindeyseniz bu her zaman böyledir.Bu durumda bahsettiğimiz tehlikelerin en az olduğu yerlerde durmaya çalışın.Gözetleme amacıyla da olsa aracınızdan inmeyin. El freninizi çekin ve aracınızı tamir edin, el ve kollarınız ile başınızı koruyun.Dışarıdan gelebilecek olası elektrik kaçaklarına karşı araç içerisindeki metal modüllere dokunmayınız.Bu formda bekleyiniz. Emniyet kemerinizi çıkarmayınız.Çünkü sarsıntının dışında bir araca çarpma, çarpan aracın veya başka bir cismin fırlaması veya çarpması durumunda aracın içine savrulmasını önleyebilecek tek güvenlik ekipmanıdır. Aracınızı deviren emniyet kemeridir. Bu nedenle yolcularınızda kemer takmayan varsa onları da kemerlerini takmaları konusunda uyarınız.”

DEPREM KAPALI BÖLGEDE YAKALANIRSA…

Taştekne, “Bu kapalı alan tünel ise ve çıkışa yakınsanız çıkmaya çalışın. Ama yakın değilse de hemen aracınızı uygun yere park edin ve diğer araçların durduğundan emin olduktan sonra, aracın yanına uzanıp çök-ani dur pozisyonunda depremin bitmesini bekleyin.” Endişe ve endişe ile alınacak tüm karar ve uygulamalar güvenliğinizi tehlikeye atabilir. Kendinizin ve yolcularınızın güvenliği için sakin kalmaya özen gösteriniz.”

YAKIN TREN TUTMA POZİSYONU

Taştekne, “crash-trap-hold” pozisyonunu şu şekilde açıkladı:

“Çökme-tuzak-tutma durumu diz çökerek alınan pozisyondur, bacaklar yanlışlıkla karına doğru çekilir ve baş ve boyun göğüs bölgesine doğru bükülerek kollarla korunmaya alınır. Bu durumdan sonra alınır. , sarsıntıdan etkilenmeyecek bir yere tutunarak çöküş-tuzak-tutma tamamlanır. Böylece amaç azaltılmıştır. “Olası bir kaza anında yakınlarda bir yaşam üçgeni oluşturarak kendimizi koruyoruz. araç. Tutunmakla birlikte sarsıntının etkisiyle inanamama noktasına yuvarlanarak yaşam üçgeni oluşturduğumuz alandan çıkmaktan kurtulmuş oluyoruz.”

DEPREM SONRASI DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER

Deprem sonrası hasar gören köprü, viyadük, tünel gibi yollardan ve yapılardan uzak durulması gerektiğinin altını çizen Taştekne, şu uyarılarda bulundu:

“Çevrede tahribat, çökme, devrilme gibi durumlar olmuş ise yola devam etmeyiniz. Gideceğiniz güzergahın trafiğe kapalı olmadığından emin olunuz. Zorunlu olarak aracınızı bırakıp yola devam edip yola devam ediniz. Aracı güvenli bir alanda, park yeri olmayan yol üzerinde, araç anahtarını açık bırakınız.Arkanızdan gelebilecek ambulans, itfaiye gibi kurtarma araçlarının geçişine engel olmayacak şekilde park ettiğinizden emin olunuz. , vb. kendinizin ve yolcularınızın güvenliği için trafikten uzak, açık ve güvenli bir alana gidiniz. Alt ve üst geçitler, tünel giriş ve çıkışları, deniz kıyıları, enerji nakil sınırları, ağaçlık alanlar, yokuş altları gibi yerlere dikkat ediniz. , aydınlatma direkleri, ses yalıtımlı duvarlar, yüksek binalar, duvar kaideleri, büyük kamyon ve tankerlerin etrafı son derece tehlikeli olabilir.

“SEL TAŞINMA BÖLGESİNE GELİRSENİZ GÜZERGAHINIZI DEĞİŞTİRİN”

Seyir sırasında su basan bir bölgeye geldiğinizde selden etkilenmeyen bir rotada devam etmeniz gerektiğini kaydeden Taştekne, “Nehir kenarlarından ve su kanallarından uzakta bir yer bulmaya çalışın. kapı fitillerinden su almaya başlayın. Egzozdan su girmesi sonucu araç durursa tekrar çalıştırmayın. Tekrar başlatmayın. İlk çalıştırmada egzozun su alması motorunuza çok daha fazla zarar verebilir. Egzozunda su olan araç çalışmaz” dedi.

“İLK YARDIM BİLMİYORSANIZ ÖNEMLİ MÜDAHALELERDEN KAÇININ”

Son olarak ilk yardımdan bahseden Taştekne, “İlk yardımı biliyorsanız, afetlerde yaralılara ilk yardımı yapmaktan çekinmeyin. Doğru yapılan ilk yardım hayat kurtarabilir. Ancak yanlış yapılan ilk yardım aynı zamanda insanların hayatını da tehlikeye atabilir.” Bu nedenle ilkyardım bilmiyorsanız yaralıya ilkyardım yapmaktan çekinmeyiniz.” bilincini kaybedin ve açık yara varsa temiz bir bez veya giysi ile tampon yaparak kanamayı durdurmaya çalışın” dedi.

Taştekne, Türkiye’nin bir afet ülkesi olduğu gerçeğini göz önünde bulundurarak herkesin mutlaka ilk yardımı öğrenmesi gerektiğini hatırlatarak sözlerini tamamladı.

– İstanbulpazarcik-haber.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu